Masaż sportowy

Masaż sportowy – można podzielić na masaż treningowy, przed zawodami, startowy oraz powysiłkowy. Oparty jest na technikach masażu klasycznego i w zależności od tego co chcemy osiągnąć stosuje się odpowiednio dobrane techniki oraz intensywność wykonywania masażu.

Komu jest zalecany masaż sportowy?

Masaż sportowy polecany jest nie tylko profesjonalnym sportowcom. W celu osiągnięcia lepszych wyników sportowych czy nawet poprawy własnego samopoczucia, korzystać z niego powinni również sportowcy- amatorzy. Od wielu lat stał się on niezbędnym elementem w procesie treningowym sportowców. Pozwala zwalczyć skutki zmęczenia spowodowane wysiłkiem fizycznym. Masaż zmęczonego mięśnia pomaga rozluźnić go i zapobiega późniejszym uszkodzeniom. Nie ma znaczenia jaką dyscyplinę sportową uprawiasz. Może to być bieganie, jazda na rowerze czy rolkach. W tych przypadkach ( i wielu innych ) masaż kończyn dolnych na pewno Ci się przyda i poczujesz o ile szybciej się zregenerujesz w porównaniu do ciężkich, wyczerpujących treningów , po których nie korzystałaś/eś z usług masażysty.

Masaż sportowy występuje w kilku formach:

Zwany taż przygotowawczym lub kondycyjnym, który stosuje się go w trakcie całego cyklu treningowo-startowego. Celem wykonywania masażu treningowego jest rozwijanie zdolności zawodnika do pracy, zwiększenie możliwości czynnościowych organizmu. Masaż treningowy należy wykonywać w 1,5-6 godzin po intensywnym treningu.

Wykonywany powinien być na dwa dni przed startem, celem tego rodzaju masażu jest osiągnięcie maksymalnej gotowości startowej

Zwany przed wysiłkowym, mobilizującym, normalizującym. Stosuje się go przed startem, przed rozgrzewką. Ten rodzaj masażu pomaga w szybkim i głębokim rozgrzaniu mięśni, zwiększa ich elastyczność oraz zdolność skurczową.

Przeprowadza się go w przerwie między startami oraz przede wszystkim bezpośrednio po zawodach sportowych. Jego głównym zadaniem jest usprawnienie krążenia krwi i limfy, a także zmniejszenie powysiłkowego napięcia mięśniowego. Następnymi pozytywnymi efektami są skrócenie czasu regeneracji organizmu po intensywnym i długotrwałym wysiłku oraz usuniecie negatywnych skutków przetrenowania, czyli zlikwidowanie wzmożonego napięcia mięśniowego i kwasu mlekowego, które utrudniają treningi oraz hamują formę i osiągi zawodnika.